واگویه ها

در دیده‌ی من اندرا * وز چشم من بنگر مرا * زیرا برون از دیده‌ها * منزلگهی بگزیده‌ام

واگویه ها

در دیده‌ی من اندرا * وز چشم من بنگر مرا * زیرا برون از دیده‌ها * منزلگهی بگزیده‌ام

روز پدر گرامی باد


شاه بیت ! ...


من ندانم که کیَم !

من فقط می دانم

که تویی ٬

           شاه بیتِ غزل‌ ِ زندگیم ! ...


حسین پناهی ! ...


 ... 

 کِز کردی تو شونه هاتو خودتو می بینی

 پرده ی پنجره ی چشاتو بردار و ببین دنیا رو

 دیدنیه

 چشم ما رفتنیه

 زندگی مهلت پرسیدن به ماها نمی ده
 ...

 دیده ام دیدنی ِ دنیا را

 چرخه و چرخشه و پرگاره

"خیابون مهم تر از پاهای ژان پل سارتر ِ

 منظورم رفتِ و جای رفتِ

 چمن از نگاه پابلو نردا جدی تره

 منظورم سیره و منزلگه سیر
                   سیستم سرگیجه ی کار و حقوق 
 لذت جویدن و مزه رو 
کافکا خنثی کرده 
منظورم غریزه و قانونِ 
 تـُـکه پا رفتن همسایه ی واگنر اونو دلخور کرده 
 منظورم رابطه و دریافتِ 
   سرویس کامل بشقابای مادام بووَری 
هنر آشپزیشو لوث کرده 
 " منظورم عاطفه و تکنیکِ 
 پشت این پنجره      

                     علم            

 چتر شب دستشه و از آفتاب حرف می زنه

 با کت وارونه در باب حواس

 با کفش لنگه به لنگه در باب جهت

 با هیاهو در باب سکوت

 تز میده

 پشت این پنجره جز هیچ ِ بزرگ

 هیچی نیست ! ...

 

شبانه ! ...

شانه ات مجاب ام می کند
در بستری که عشق
                            تشنه گی ست

زلال شانه هایت
همچنانم عطش می دهد
در بستری که عشق
                            مجاب اش کرده است
! ...

تندیس ! ...


بانوی مـوسیقی و گـل
                           شاه پــــــری‌‌ ِ رنگین کمون 
بــه قـامـت خـیال مـن 
                           مـلـمـل ِ مـهـتـاب بـپـوشـون

بذار نسیم در به درگلبرگو از یاد ببره
                           برداره بوی تنتوهرجـا که می خواد ببره
دست رو تن غروب بکش که ازتو گل بارون بشه
                          بذارکه ازحضورتو لحظه ترانه خون بشه
هـمـسـایه ی خـدا می شـم مـجـاور شکـفـتـنـت
                           خورشید و باورمی کنم نزدیک رفتار تنت
قطره ام از تو من ولی درگیر دریا شدنم
                           دچار سِحرعـشـق تـو٬ در حال زیبا شدنم
بانوی موسیقی و گل ٬ اسطوره ی عاشق شدن
                           تـا من دوباره من بشم دوباره لبخندی بزن
لبخنده ی تو جانمو مغلوب رویا می کنه
                         انگارجهان وامیسته و ما رو تماشا می کنه
بانوی موسیقی و گل تندیس شاعرانه گی
                          نـوازشـم کـن و بـبـر مـنـو بـه جاودانـگـی
شب از نگاهت آینه رو پر از ستاره می خونه
                        برهنه میشه از خودش به من اشاره می کنه

بانوی مـوسیقی و گـل
                           شاه پــــــری‌‌ ِ رنگین کمـون 
بــه قـامـت خـیال مـن 
                           مـلـمـل ِ مـهـتـاب بـپـوشــون

                                                                                                تقدیم به بهترین مامان دنیا - شاه پری ِ مهربونم -