واگویه ها

در دیده‌ی من اندرا * وز چشم من بنگر مرا * زیرا برون از دیده‌ها * منزلگهی بگزیده‌ام

واگویه ها

در دیده‌ی من اندرا * وز چشم من بنگر مرا * زیرا برون از دیده‌ها * منزلگهی بگزیده‌ام

نیایش!...

 

خدایا! عقیده ام را از دست عُقده ام مصون بدار. 

خدایا! به من قدرت تحمل عقیده ی مخالف ارزانی کن. 

خدایا! مرا همواره آگاه و هوشیار دار تا پیش از شناختن درست و کامل کسی یا فکری-مثبت یا منفی- قضاوت نکنم. 

خدایا! جهل آمیخته با خودخواهی و حسد؛ مرا رایگان، ابزار قتاله ی دشمن برای حمله به دوست نسازد. 

خدایا! شهرت، منی را که "می خواهم باشم" قربانی منی که "می خواهند باشم" نکند.  

خدایا! خودخواهی را چندان در من بکش 

یا 

چندان برکَش، تا خودخواهی دیگران را احساس نکنم و از آن در رنج نباشم.

ای‌ خداوند! 

به‌ علمای‌ ما مسئولیت  

و به‌ عوام‌ ما علم 

و به دینداران ما دین  

و به‌ مومنان‌ ما روشنایی 

و به‌ روشنفکران‌ ما ایمان‌  

و به‌ متعصبین‌ ما فهم  

و به‌ فهمیدگان‌ ما تعصب  

و به‌ زنان‌ ما شعور  

و به‌ مردان‌ ما شرف‌  

و به‌ پیران‌ ما آگاهی  

و به‌ جوانان‌ ما اصالت  

و به‌ اساتید ما عقیده  

و به‌ دانشجویان‌ ما نیز عقیده‌  

و به‌ خفتگان‌ ما بیداری  

و به‌ بیداران‌ ما اراده  

و به نشستگان ما قیام  

و به‌ خاموشان‌ ما فریاد  

و به‌ نویسندگان‌ ما تعهد  

و به‌ هنرمندان‌ ما درد

و به‌ شاعران‌ ما شعور  

و به‌ محققان‌ ما هدف  

و به مبلغان ما حقیقت  

و به‌ حسودان‌ ما شفا  

و به‌ خودبینان‌ ما انصاف‌  

و به‌ فحاشان‌ ما ادب‌  

و به‌ فرقه‌های‌ ما وحدت‌  

و به مردم ما خود آگاهی  

و به‌ همه‌ ی ملت‌ ما همت‌ تصمیم‌ و استعداد فداکاری‌ و شایستگی‌ نجات‌ و عزت‌ ببخش... 

نظرات 5 + ارسال نظر
یاسر شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:06 ب.ظ http://asemooni.blogsky.com

سلام آسمونی

مدتیه سایه ات سنگین شده. چرا؟

سارینا دوشنبه 1 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:14 ق.ظ

چه نیایشهای قشنگی
دلنشین
عاشقانه
آرام...

لاله چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:01 ق.ظ http://tasiyan7.blogfa.com

سلام پریدختم!
از اول تا آخرش تو دلم آمین گفتم.

مسیح شنبه 6 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 05:17 ب.ظ

سلام پریدخت عزیز

:)

امیدوارم خوب و خوش و سلامت باشی

اگر از احوالات این حقیر جویا باشی

ملالی نیست جز ...

...

نشد یک سال از یادش جدا واگویه !
زهی واگویه !
آفرین واگویه !
مرحبا واگویه ! ...

یاد و تاثیرش هرگز زدودنی نیست از تاریخ این مملکت

...

ببخش که دیر رسیدم بیام و

دیر رسیدم کامنت بذارم

راستش

توی این هیروویر شولوغ پولوغیا

حسابرسای شرکت حسابی فیتیله پیچمون کردن و ...

یه کمیم در استفاده از اینترنت مشکل دارم

:)

سربلند باشی دختر ایرونی

@};-


پریزاد یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:27 ب.ظ http://zehneziba16.blogfa.com

آمین....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد